notegotu

 

  Księga Słowa

Go down 
AutorWiadomość
Strażnik

Strażnik


Liczba postów : 60
Join date : 03/10/2015

 Księga Słowa Empty
PisanieTemat: Księga Słowa    Księga Słowa EmptyNie Paź 11, 2015 10:35 pm

I. Forum


1. Strona autorstwa Obieżyświata oraz Strażnika, kopiowanie bez zgody autorów zabronione.
2. Administratorzy są na forum od pilnowania porządku oraz zarządzania nim. Kłótnie, wywyższanie się oraz nie szanowanie naszej pracy nie powinny mieć miejsca.

    2.1 Administrator nie zawsze ma rację. Gdy tej racji nie ma, grzecznie zwróć mu uwagę. Nie ma powodu by naskakiwać na niego przez pomyłkę.
    2.3 Głos Administracji jest decydujący i wiążący dla wszystkich graczy, dlatego ważne sprawy powinno kierować się do Administracji w Prywatnej Wiadomości bądź w dziale PPS.

3. To ludzie tworzą klimat na forum, więc najlepiej, jakbyś nie offtopował w miejscach do tego nieprzeznaczonych. Nabijanie postów, pisanie pod postem będzie karane ostrzeżeniami.
4. Administratorzy nie przydzielają rang ot tak. Przydzielają jedynie tak zwane rangi startowe. O wyższej randze decyduje przywódca grupy, a rangę przyznaje Administrator.

    4.1 W przypadku, gdy nie ma przywódcy danego królestwa Administracja zastrzega sobie prawo do awansowania i degradowania następującego po zaproponowaniu awansu/degradacji i rozmowie o niej.

5. Na forum dozwolone jest przeklinanie jak i wątki erotyczne tylko jako wątek fabularny. Przeklinanie dozwolone jest także na czacie, jednak powinno zostać ograniczone do minimum zważywszy na młodszych graczy.


    5.1 Administracja zastrzega sobie prawo zmiany posta w momencie, gdy użycie wulgaryzmów użyte jest w innym celu niż fabularnym, to samo tyczy się wątków erotycznych.
    5.2 Wątki erotyczne muszą być poprzedzane stosowną informacją, najlepiej zaznaczoną na czerwono. Można także zastosować HIDE.
    5.3 Administracja nie odpowiada za osoby, które przeczytały owe opowiadania mając mniej niż osiemnaście lat.

6. Administracja nie ponosi odpowiedzialności za treści umieszczane w postach.
7. Piszemy poprawnie ortograficznie, jeżeli mamy z tym problem polecam przeglądarkę mozilla firefox lub umieszczenie informacji (np. o dysleksji) w podpisie.
8. Reklamowanie stron dozwolone jest tylko w forum "Wymiana". Wszelkie inne próby reklamowania forum będą karane banicją.
9. Kłótnie należy przenieść samodzielnie na pw, gadu gadu bądź inny komunikator. Wszelkie kłótnie na forum będą karane ostrzeżeniami lub banicją.

    9.1 Dyskusja to wyrażanie swojego zdania, nie wlicza się w to krzyków czy obrażania innych graczy. Konstruktywna krytyka nie musi być nieuzasadnionym obrażaniem, może ona przebiec w sposób uprzejmy dla krytykowanego.

10. Wymagana szerokość avatara to 200 pikseli, wysokość 300 pikseli.

    10.1 Zabrania się wstawiania artów ukazujących intymne części ciała. Administracja w takiej sytuacji zmienia avatar na ostrzeżeniowy, przy następnym przewinieniu - ostrzeżenie, a potem banicja.
    10.2 Avatary muszą być klimatyczne. Zabrania się używania; zdjęć, fotomanipulacji, artów w stylu anime i mangi.

11. Podczas dłuższego okresu nieobecności należy umieścić wpis o niej w Nieobecnościach co ułatwi życie nie tylko użytkownikom ale i Administracji.

    11.1 Podczas nieobecności dłuższej niż tydzień (nie zaznaczonej w odpowiednim temacie) twoja postać może zostać zaatakowana a nawet zabita, więc należałoby zostawić ją w bezpiecznym miejscu.
    11.2 Jeżeli postać ma zaznaczoną nieobecność jej porwanie, atak bądź zabicie staje się niemożliwe.
    11.3 Administracja zastrzega sobie prawo do pokierowania postacią w momencie nieobecności gracza.




II. Rejestracja i Gra




1. Liczba kont jest nieograniczona, jednak pamiętaj, że lepiej zrobić jedną a dobrze ją prowadzić, aniżeli kilka i nie mieć czasu na odpisanie.

    1.1 Jedno konto = jedna postać. Wszelkie inne propozycje muszą zostać skierowane do Administracji i przez nich zatwierdzone.

2. Nick jest imieniem i nazwiskiem Twojej postaci. Każda postać zawierająca cyfry, znaki specjalne i inne będzie natychmiastowo kasowana.

    2.1 W momencie, gdy nazwisko się nie mieści rejestrację można ukończyć z imieniem, Administrator doda nazwisko wraz z akceptacją karty bądź zapytaniem.

3. Zaleca się ukończenie Karty Postaci jak najszybciej, opuszczone KP zostaną skasowane w momencie, gdy czas od jej opublikowania wybije miesiąc.
4. Grę można rozpocząć dopiero po zaakceptowaniu Karty Postaci przez jedną z osób z Rządu. W momencie zaakceptowania postaci Administrator nada jej kolor nicku oraz rangę.
5. Każda postać na start otrzymuje 100 Monteli oraz gołębia pocztowego.

    5.1 Każdy przedmiot musi posiadać swój dokładny opis wraz z ewentualnym jego działaniem.
    5.2 Ekwipunek nie może "z miejsca" zawierać artefaktów ani przedmiotów magicznych, chyba że te nie są zbyt potężne.
    5.3 W przypadku potężnych Administracja może rozważyć ich pozostawienie patrząc na Kartę Postaci.
    5.4 Postacie nie mogą mieć na start towarzyszy i wierzchowców. O ewentualną zgodę można zapytać Administrację, jednak szansa jest mała.

6.. Można przebywać jedynie w jednym miejscu na fabule!

    6.1 Odstępstwa; pozwolenie Administracji, chwilowa zmiana ogłoszona w Aktualizacjach i Nowościach, eventy na których dozwolona jest bilokacja.

7. Nie można wchodzić i wychodzić w jednym poście! Jest to niedozwolone i będzie karane ostrzeżeniami.

    7.1 Odstępstwem jest moment, gdy gracz z którym mieliśmy pisać nam nie odpowiada. Wtedy należy zedytować post

8. Podczas opuszczania używamy skrótów zt. Obowiązuje linkowanie swoich przenosin ciągiem [url=link do tematu]Z tematu[/url].

    8.1 Postać nie może być zawieszona w pustce. Zawsze musi być w jakimś temacie.

9. Jeżeli jedna z postaci "zamula" można ją pominąć. Wyjątki; misje i eventy, gdzie czas na odpis jest określony a także fabuła, na której dzieje się coś ważnego dla owej postaci.
10. Nie bawmy się w jasnowidzów. W życiu nie istnieje takie coś jak profil, więc jeśli Twoja postać nigdy nie widziała danej osoby, nigdy o niej nie słyszała to i gdy ta osoba stoi naprzeciwko nie może ona wiedzieć jak ma na imię, ile ma lat i tym podobne.
11. Zabronione jest kierowanie kogoś postacią! Jeżeli postać ma się odsunąć możesz to uczynić ewentualnie popychając ją, bez zgody użytkownika nie możesz napisać, że postać sama się przesunęła.
12. Postacie nie są całkowicie odporne na ból, zmęczenie, głód, choroby i wszelkie zjawiska naturalne na tym świecie. Nie są też nieśmiertelne.



III. Shoutbox



1. Przekleństwa na SB powinny zostać ograniczone do minimum. Oczywiście nie nadamy ostrzeżenia przy jednym czy dwóch, jednak należy uważać. Po godzinie 21 dozwolone są przekleństwa.
2. Wątki erotyczne są niedozwolone!
3. Zabrania się obrażania innych graczy, ranienia ich uczuć i obrażania ich poglądów.
4. Wywoływanie kłótni będzie karane uciszeniem poprzez banicję na kilka minut. W przypadku powtórek może dojść do banicji stałej.
5. Użytkownicy, którzy widzieli, że łamany jest regulamin a nie poinformowali Administracji mogą zostać potraktowani ostrzeżeniem.
6. Zabrania się reklamowania innych PBF-ów na SB. Od tego są Wymiany i bannery na stronie.
7. Zabrania się używania podkreśleń, pogrubień, kursywy i kolorów na SB. Jeśli bardzo chcecie, to dozwolone są odcienie szarości. Chcemy, aby SB był czytelny.



IV. Regulamin Eventów i MG


1. Udział w eventach jest całkowicie dobrowolny i nie można zmusić gracza/postaci do wzięcia udziału w nim.
 

    1.1 Wyjątkiem są wydarzenia mające wpływ na główną fabułę forum. MG może wówczas wprowadzić gracza w dany wątek.  
     1.2 Wejście do tematu, gdzie prowadzona jest misja jest równoznaczne ze zgodą MG na wprowadzenie postaci do eventu.

2. Słowo Mistrza Gry może podważyć tylko i wyłącznie administrator i tylko wtedy, gdy dojdzie do złamania punktu regulaminu.
3. Można przebywać tylko i wyłącznie na jednej misji na raz, chyba, że MG postanowi inaczej. Wyjątkiem są Sesje, które posiadają własny regulamin i zasady.
 

    3.1 Mistrz Gry ma prawo stworzyć własny regulamin misji, który będzie określał zasady eventu. MG ma prawo w tymże regulaminie określić, czy możliwe jest uczestniczenie w innej misji równolegle oraz, czy można pisać na fabule i na misji.

4. Nie można zmienić prowadzącego misji, chyba, że ten przestał być aktywny i nie odpisywał na misji ponad dwa tygodnie. Wówczas administrator mianuje kolejnego prowadzącego lub sam kieruje wątkiem.
5. Mistrz Gry jest wszechwiedzący. Ma wgląd do wszystkich postów naszej postaci oraz ma prawo do pytań na PW/GG na temat naszego działania, jeżeli post nie był wystarczający.
 

    5.1 MG nie ma obowiązku pytać gracza po za fabułą na temat działania magii/ataku naszej postaci, gdy w poście nie ma zbyt wiele informacji na ten temat.

6. Mistrz Gry może wynagradzać postacie za udział w evencie. Niekoniecznie musi się to dziać na koniec. Nagrodami mogą być: słowa, wierzchowce, zwierzęta domowe, ekwipunek, pieniądze lub przedmioty magiczne.
7. Mistrz Gry w przypadku walki ma obowiązek zawrzeć podsumowanie dotyczące ran każdej postaci oraz odnieść się do każdej próby ataku, obrony, czy ucieczki. Opis ten ma być kompletny i przejrzysty.
 

    7.1 Jeżeli post gracza będzie niewystarczający w kwestii użycia danego przedmiotu (głównie problemem jest niewielki opis czaru), to Mistrz Gry zastrzega sobie prawo do swobodnej interpretacji waszego opisu, który niekoniecznie może pokrywać się z waszym wyobrażeniem.

8. MG nie może skończyć misji bez zakończenia głównego wątku (dotyczy tylko misji mających wpływ na główną fabułę forum. Jeżeli jednak koniecznie chce ją porzucić, musi znaleźć innego MG, który ten wątek poprowadzi za niego,
 

    8.1 W przypadku misji o wątkach pobocznych MG może misję zamknąć, ale obowiązkiem jest podanie powodu porzucenia tego eventu. Gracze mają prawo prosić innego MG/Administratora o dokończenie wątku.

9. Zarówno MG, jak i uczestnicy mają prawo do zmiany swojego postu, pod warunkiem, że ich post jest ostatnim w temacie. W przypadku, gdy na forum zalogowana jest postać, której kolejka jest następna mamy obowiązek rozmówić się z tą osobą, aby uniknąć sytuacji, gdzie zmieniono post, a kolejny odpis jest odpowiedzią na post niezmieniony.
10. Porzucone misje (czekające na odpis jednej ze stron dłużej niż 3 miesiące) lądują w archiwum z datą wyrzucenia. Po 2 miesiącach od wrzucenia tam misji nie ma możliwości jej przywrócenia.
 

    10.1 Gracze, którzy wyrażą chęć do powrotu do misji muszą znaleźć MG, który ją dla nich dokończy.

11. Misje główne, gdzie prowadzony jest wątek dalszej fabuły forum są nietykalne. Nigdy nie wylądują nieskończone w archiwum.
12. W misjach głównych termin odpisu to 3 dni. Po tym czasie kolejny gracz/MG mają prawo odpisać uznając, że dana postać nie wykonała żadnej akcji.
13. Postać zgłoszona w nieobecnościach jest na misjach nietykalna. MG może jednak w dowolny sposób ponownie wrzucić ją do rozgrywki.


V. Inne


1. Nieprzeczytanie regulaminu nie zwalnia Cię od przestrzegania go.
2. Administracja zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu.
Powrót do góry Go down
 
Księga Słowa
Powrót do góry 
Strona 1 z 1
 Similar topics
-
» Księga Słowa
» Księga Krwi

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Arcadias PBF :: Kodeksy-
Skocz do: