notegotu

Share | 
 

 Hierarchia w społeczeństwie.

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
AutorWiadomość
Obieżyświat
Admin


Liczba postów : 145
Join date : 03/10/2015

Karta Postaci
Tytuł:
Imię i Nazwisko:
HP:
100/100  (100/100)

PisanieTemat: Hierarchia w społeczeństwie.   Sob Paź 03, 2015 7:13 pm

Rangi Ogólne dla wszystkich królestw.

Sędzia [max. 3]
Jednostki wybrane przez władcę do sprawowania sądów nad poddanymi w jego imieniu. Są niezwykle ważnymi i szanowanymi jednostkami. Mają prawo wejść do lochów wroga, jeżeli przybywa tam w celu wydania osądu (np. gdy wróg schwytał zdrajcę drugiego królestwa). Nie mogą osądzać jednostek o bardzo wysokich rangach (Paladynów) bez zezwolenia/polecenia władcy.

Gubernator [max. 1]
Doświadczone jednostki, które nie tylko pomagają władcom, ale pełnią także funkcję dyplomatyczną. Jest jedyną osobą, która może wejść do lochów wroga i nie może zostać ani zamknięta, ani zaatakowana, o ile przychodzi z zamiarem negocjacji bądź ogłoszenia. Są niezwykle poważanymi i szanowanymi jednostkami.

Magnateria [max. 10]
Najbogatsi mieszkańcy Królestwa, którzy są tak bogaci, że spokojnie mogliby kupić parę wsi. Szanowani, reprezentujący Królestwo i napędzający jego gospodarkę. Niestety zwykle zepsuci do szpiku kości.

Arystokracja [~]
Zamożni obywatele królestw, którym przysługują większe prawa aniżeli zwykłym ludziom. Mają prawo do służby, mogą prosić władcę o możliwość sprowadzenia obcokrajowców wraz z obroną tej jednostki jeżeli chce się ona przenieść a grozi jej za to śmierć. Nie są jednak ważnymi personami, oficjalnie reprezentantami królestw.


Inne Rangi


Szpieg [max. 1]
Istoty o niebywałych zdolnościach. Porusza się bezszelestnie, jego słuch wyłapuje wszystko, potrafi także dobrze grać i nie mówimy tu o fortepianie, a o zdolnościach teatralnych. Jest idealnym szpiegiem, który potrafi wydobyć informacje z każdego i wszędzie, gdzie uzna to za stosowne. Trudno jest przed nim cokolwiek zataić. Sprytny niczym sam lis. Znający się na rzeczy i potrafiący zmobilizować swoich ludzi do działania bez użycia słów. Potrafiący dobrze ocenić sytuacje i zwiać kiedy trzeba. Wszak, dobry szpieg to żywy szpieg.

Zabójca [max. 1]
Odpowiedzialny jest za zabijanie wysoko postawionych istot w królestwie, gdy są one skazane na śmierć. Kat szlachciców, a raczej arystokratów, chociaż zdarza się, że zabijają też wieśniaków, będąc katem w wiosce przy odpowiedniej opłacie.

Skrytobójca [max. 1]
Niezwykle sprytne i przebiegłe, poruszające się bezszelestnie samotnik, którego większość istot się boi. Jest niczym śmierć, znikająca w cieniu i pojawiająca się znikąd, by za opłatą zakończyć kogoś żywot. Zabija także na zlecenie władców.

Zwiadowca [max. 1]
Istota najszybsza i zdecydowanie najwytrzymalsza. Znający tereny królestwa jak własną kieszeń. Nie ma bowiem zakątka którego by nie znał. Zazwyczaj jednak jest jedynym, który rusza na zwiady podczas większych starć, ponieważ młodziki są niestety zbyt podatne i zazwyczaj nie wracają. On zaś zawsze wyjdzie z opresji. Jego zadaniem jest także informowanie władców o wrogach znajdujących się na ich terenie.


Rangi Rzemieślnicze


Tropiciel [max. 1]
Potrafią odróżnić każdy gatunek zwierzęcia. To oni są odpowiedzialni za wytropienie zwierzyny podczas łowów. Chociaż zazwyczaj przyłączają się także do jego zabicia, ich obowiązkiem jest jedynie doprowadzanie do nich myśliwych, którzy zajmą się brudną robotą.

Myśliwy [max. 2]
Istoty o dużej sile i sprycie, dzięki czemu zabicie chociażby byka nie jest dla nich specjalnie trudne. Pracują w grupie, dzięki czemu łatwiej i szybciej zapewniają spiżarnie w królestwie.

Zielarz [max. 2]
Istoty o niebywałej wiedzy na temat roślin, znają wszystkie zioła i rośliny lecznicze, chociaż każdemu mogą zdarzyć się pomyłki. Mają obowiązek często wyruszać i zbierać zioła, ale mają także monopol na sprzedawanie ziół.

Uzdrowiciel [max. 2]
Osoba znająca się dobrze na medycynie. Zna lek na każdą chorobę, dodając poprzez to otuchy pacjentom. Jego zadaniem jest leczenie rannych, słabych, starych lub chorych stworzeń w królestwie.


Rangi Cywilne


Obywatel [~]
Wszyscy mieszkańcy królestw, którzy nie awansowali na wyższe rangi, ani też nie zostali wygnani. Są pełnoprawnymi obywatelami.

Dziecko [~]
Młoda, niedoświadczona istota.

Wygnaniec [~]
Osoba wygnana z królestwa, mogąca do niego powrócić jedynie za zgodą władcy.

Zdrajca [~]
Osoba, która jawnie zdradziła królestwo, nie mają prawa do niego wrócić a często są ścigani listem gończym. Złapani, mogą odpowiedzieć za zdradę kraju nawet śmiercią.

Królestwo Ciała

Rangi Ogólne

Król [max. 1]
Najważniejsza jednostka w każdym królestwie, kierująca się dobrem swego kraju, chociaż często może też rządzić w sposób niewłaściwy z własnych pobudek, a jako władca właściwie absolutny ma to tego prawo. Zajmuje się krajem, będąc jego oficjalnym przedstawicielem. Rządzi niepodzielnie pewną ręką. Jest również najwyższym wojskowym i to on dowodzi całą armią. Ma prawo do posiadania więcej, niż jednej żony.

Małżonka [max. 1]
Pierwsza i najważniejsza żona króla Królestwa Ciała. Sprawuje pieczę nad pozostałymi kochanicami Króla, które są jej poddane. To ona również czuwa nad edukacją potomstwa i nad całym domem. Reprezentuje Królestwo Ciała wraz z Królem, lecz nie ma żadnej władzy. Jej dzieci mają pierwszeństwo do tronu.

Ślubna [~]
Kolejne żony lub kochanki króla. Żyją w zamku króla lub we własnym pałacu. Każda jest sobie równa i każda ma obowiązek być posłuszna Małżonce. Ot, mały harem władcy.

Duchowny [~]
Osoby, które kierują się w życiu wiarą, a swą wiedzę przekazują innym. Są przewodnikami duchowymi, a pomimo tego, że Ciało nie zważa na religię są oni szanowanymi przez społeczeństwo istotami.

Rangi Wojskowe

Wojsko Fizyczne

Dowódca [max. 3]
Najbardziej oddani i zaufani ludzie króla. Cenieni za swe zdolności wojskowe, umiejętności wykorzystywane przy trenowaniu całych jednostek i szkoleniu pojedynczych osobników. Odpowiedzialny jest za swój oddział, aby ten nigdy nie zawiódł podczas wojen i potyczek. Przewodzi podczas bitew, a niestawienie się podczas nich jest uznawane za tchórzostwo i zazwyczaj karane jest śmiercią.

Oficer [max. 10]
Istota, której umiejętności wojenne znacznie przewyższają innych. Kierują oni żołnierzami, mogą ich także doszkalać, jednak wszelkie upokorzenia są karane.

Żołnierz [max. 10]
Wyróżniają się niezwykła siłą i wytrzymałością, jednak ich niedoświadczenie i niesubordynacja powodują, że są niżej na szczeblach hierarchii, chociaż mają duże szanse na awans w przyszłości. Zazwyczaj uczestniczą w wojnach i walkach, jednak stale są trenowani i szkoleni/

Wojsko Magiczne

Mistrz [max. 1]
Najsilniejszy mag spośród wszystkich aktualnych mieszkańców. Ich zdolności znacznie przewyższają resztę, a oni sami często pomagają słabszym wzmacniając tym samym kraj.

Arcymag [max. 3]
Jedni z najsilniejszych spośród magów, którzy znają kombinacje słów, które potrafią zniszczyć nie tylko daną osobę, ale nawet całą jednostkę. Są niezwykle szanowani ze względu na swą niesamowitą moc i siłę. W momencie śmierci Mistrza bądź degradacji, o ile władcy nie wybiorą następcy, mogą oni wyznaczyć kolejnego Mistrza spośród arcymagów.

Mag [max. 10]
Postać posiadająca niebywałe możliwości manipulowania swą magią, która jest niezwykle przydatna podczas starć. Pomagają także adeptom w opanowaniu ich zdolności, ale sami ciągle i na bieżąco się szkolą.

Adept [max. 10]
Istota początkująca w magicznych atakach, ciągle ucząca się, jednak mająca predyspozycje do zostania w przyszłości magiem z prawdziwego zdarzenia.

Królestwo Duszy

Rangi Ogólne

Najwyższy Kapłan [max. 1]
Najważniejsza jednostka w królestwie, kierująca się dobrem swego kraju, chociaż często może też rządzić w sposób niewłaściwy z własnych pobudek, a jako władca właściwie absolutny ma to tego prawo. Zajmuje się krajem, będąc jego oficjalnym przedstawicielem. Zajmują się rekrutacją oraz większością papierologii. Jest również głową arvaizmu w państwie.

Królowa [max. 1]
Żona Najwyższego Kapłana, który zwany jest również Królem. Tylko jej dzieci mają prawo do tronu. Jeżeli jednak zrodzone z niej potomstwo nie może objąć tronu, to kościół wybiera następcę tronu, a Królowa wraz z byłą Kochanką zamieszkują skrzydło pałacu do swojej śmierci. Kolejna Królowa lub Kochanka nie mają prawa ich przegonić. Może to uczynić dopiero kolejny Najwyższy Kapłan.

Kochanka [max. 1]
W Królestwie Duszy Król ma prawo do posiadania oficjalnej kochanki, która nie posiada żadnych przywilejów po za tym, iż żyje w dostatku z pieniędzy państwa. Często zdarzało się, iż kochanka była bardziej lubiana od Królowej, która to zwykle wychodziła za króla, tylko ze względów politycznych.

Rangi Duchownych

Kapłan [max. 3]
Duchowni, którzy pod wodzą Najwyższego Kapłana ustalają nowe rozporządzenia dla wiernych i duchownych. Mają prawo do specjalnego błogosławieństwa oraz do rytuałów, które, jak wierzą, przybliżają ich do bóstw.

Duchowny [max. 10]
Opiekunowie miejscowych świątyń. Zajmują się odprawianiem modlitw i nabożeństw. Zajmują się rekrutacją i szkoleniem kleryków.

Kleryk
[max. 10]
Zwykle młodzi, niedoświadczeni ludzie, którzy zapragnęli podążać drogą arvaizmu. Zwykle mają wybranego mentora, który to ich uczy odprawiania obrzędów.

Rangi Wojskowe

Wojsko Fizyczne

Paladyn [max. 1]
Kapłan sprawujący pieczę nad wojskiem, ale wciąż poddany Najwyższemu Kapłanowi. Błogosławi wojsko, zna się na wojaczce. Jako jedyny w całym wojsku musi być przynajmniej wyświęcony na duchownego.

Dowódca [max. 3]
Najbardziej oddani i zaufani ludzie króla. Cenieni za swe zdolności wojskowe, umiejętności wykorzystywane przy trenowaniu całych jednostek i szkoleniu pojedynczych osobników. Odpowiedzialny jest za swój oddział, aby ten nigdy nie zawiódł podczas wojen i potyczek. Przewodzi podczas bitew, a niestawienie się podczas nich jest uznawane za tchórzostwo i zazwyczaj karane jest śmiercią.

Oficer [max. 10]
Istota, której umiejętności wojenne znacznie przewyższają innych. Kierują oni żołnierzami, mogą ich także doszkalać, jednak wszelkie upokorzenia są karane.

Żołnierz [max. 10]
Wyróżniają się niezwykła siłą i wytrzymałością, jednak ich niedoświadczenie i niesubordynacja powodują, że są niżej na szczeblach hierarchii, chociaż mają duże szanse na awans w przyszłości. Zazwyczaj uczestniczą w wojnach i walkach, jednak stale są trenowani i szkoleni/

Wojsko Magiczne

Mentor [max. 1]
Kapłan sprawujący pieczę nad wszystkimi magami w królestwie. Sam posiada rozwinięte umiejętności, ale przede wszystkim jest wiernym sługą Najwyższego Kapłana. Dogląda wszystkich obdarzonych królestwa.

Arcymag [max. 3]
Jedni z najsilniejszych spośród magów, którzy znają kombinacje słów, które potrafią zniszczyć nie tylko daną osobę, ale nawet całą jednostkę. Są niezwykle szanowani ze względu na swą niesamowitą moc i siłę. W momencie śmierci Mistrza bądź degradacji, o ile władcy nie wybiorą następcy, mogą oni wyznaczyć kolejnego Mistrza spośród arcymagów.

Mag [max. 10]
Postać posiadająca niebywałe możliwości manipulowania swą magią, która jest niezwykle przydatna podczas starć. Pomagają także adeptom w opanowaniu ich zdolności, ale sami ciągle i na bieżąco się szkolą.

Adept [max. 10]
Istota początkująca w magicznych atakach, ciągle ucząca się, jednak mająca predyspozycje do zostania w przyszłości magiem z prawdziwego zdarzenia.

Królestwo Umysłu

Rangi Ogólne

Król oraz Królowa [max. 2]
Najważniejsza jednostka w każdym królestwie, kierująca się dobrem swego kraju, chociaż często może też rządzić w sposób niewłaściwy z własnych pobudek, a jako władca właściwie absolutny ma to tego prawo. Zajmuje się krajem, będąc jego oficjalnym przedstawicielem. Zajmują się rekrutacją oraz większością papierologii. Mają prawo akceptować pomysły ludu dotyczące królestwa.

Duchowny [~]
Osoby, które kierują się w życiu wiarą, a swą wiedzę przekazują innym. Są przewodnikami duchowymi, a pomimo tego, że Królestwo nie zważa na religię są oni szanowanymi przez społeczeństwo istotami.

Starszy [max. 6]
Doradcy Króla, którzy wspierają go swoim słowem i wiedzą. To oni również wybierają kolejnego następcę, jeżeli władca umrze bez potomka, lub syn okaże się niegodny. Nowy władca może ich jednak zdegradować lub pozostawić.

Rangi Wojskowe

Wojsko Fizyczne

Generał [max. 1]
Najbardziej zaprawiony w boju wojownik królestwa. Oddany Królowi, walczący dla jego sprawy. Słynny na wszystkie strony świata za swoje odważne czyny. Ludzie z przyjemnością walczą u jego boku i rzucą się za nim w ogień. Doświadczony strateg, który zna się na swoim fachu. Dla chwały króla poprowadzi swoje wojsko w otchłań piekieł.

Dowódca [max. 3]
Najbardziej oddani i zaufani ludzie króla. Cenieni za swe zdolności wojskowe, umiejętności wykorzystywane przy trenowaniu całych jednostek i szkoleniu pojedynczych osobników. Odpowiedzialny jest za swój oddział, aby ten nigdy nie zawiódł podczas wojen i potyczek. Przewodzi podczas bitew, a niestawienie się podczas nich jest uznawane za tchórzostwo i zazwyczaj karane jest śmiercią.

Oficer [max. 10]
Istota, której umiejętności wojenne znacznie przewyższają innych. Kierują oni żołnierzami, mogą ich także doszkalać, jednak wszelkie upokorzenia są karane.

Żołnierz [max. 10]
Wyróżniają się niezwykła siłą i wytrzymałością, jednak ich niedoświadczenie i niesubordynacja powodują, że są niżej na szczeblach hierarchii, chociaż mają duże szanse na awans w przyszłości. Zazwyczaj uczestniczą w wojnach i walkach, jednak stale są trenowani i szkoleni/

Wojsko Magiczne

Mistrz [max. 1]
Najsilniejszy mag spośród wszystkich aktualnych mieszkańców. Ich zdolności znacznie przewyższają resztę, a oni sami często pomagają słabszym wzmacniając tym samym kraj.

Arcymag [max. 3]
Jedni z najsilniejszych spośród magów, którzy znają kombinacje słów, które potrafią zniszczyć nie tylko daną osobę, ale nawet całą jednostkę. Są niezwykle szanowani ze względu na swą niesamowitą moc i siłę. W momencie śmierci Mistrza bądź degradacji, o ile władcy nie wybiorą następcy, mogą oni wyznaczyć kolejnego Mistrza spośród arcymagów.

Mag [max. 10]
Postać posiadająca niebywałe możliwości manipulowania swą magią, która jest niezwykle przydatna podczas starć. Pomagają także adeptom w opanowaniu ich zdolności, ale sami ciągle i na bieżąco się szkolą.

Adept [max. 10]
Istota początkująca w magicznych atakach, ciągle ucząca się, jednak mająca predyspozycje do zostania w przyszłości magiem z prawdziwego zdarzenia.


Ostatnio zmieniony przez Obieżyświat dnia Sro Mar 02, 2016 9:05 pm, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora http://arcadiaspbf.forumpolish.com
Obieżyświat
Admin


Liczba postów : 145
Join date : 03/10/2015

Karta Postaci
Tytuł:
Imię i Nazwisko:
HP:
100/100  (100/100)

PisanieTemat: Re: Hierarchia w społeczeństwie.   Sob Paź 03, 2015 7:14 pm

Oprócz rang w Arcadias istnieją tytuły, które zwykle zdobywa się raz i posiada się je do końca swojego życia. Tytuły te znajdują się w profilu, w dodatkowym okienku. Jest to tak zrobione, dlatego iż bękart po osiągnięciu dorosłości bękartem pozostaje, ale nabywa inną rangę. O to tytuły obecne w Arcadias:

Książę oraz Księżniczka
Dzieci króla oraz królowej, będące tylko i wyłącznie dziećmi owej pary, nie mogą one być z nie prawego łoża. W przyszłości mogą zostać władcami, jednak dopóki ich rodzice dzierżą berło są szanowanymi obywatelami kraju, o których dobro troszczy się najbardziej.

Bękart
Dziecko z nieprawego łoża, które zwykle nie ma właściwie żadnych praw do tronu. Są szanowani i uczeni jak książęta i księżniczki, ale mogą też być kompletnie porzuceni.

Rodzina Królewska
Wszelka rodzina od strony króla oraz królowej, ich rodzice, rodzeństwo, kuzyni, ich dzieci. Nie są ważnymi elementami władzy, jednak naruszenie ich prywatnej sfery często wiąże się z dość surowymi karami. Zwykle zależy to od tego, jak bardzo danego członka rodziny władca lubi.
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora http://arcadiaspbf.forumpolish.com
Obieżyświat
Admin


Liczba postów : 145
Join date : 03/10/2015

Karta Postaci
Tytuł:
Imię i Nazwisko:
HP:
100/100  (100/100)

PisanieTemat: Re: Hierarchia w społeczeństwie.   Sob Paź 03, 2015 7:16 pm

Wyróżniamy również rangi dla stworzeń, które nie należą do żadnego z Królestw. Nie jest ich wiele, ale wystarczająco, aby każdy mógł znaleźć coś dla siebie.

Najemnik
Stworzenie, które za pieniądze zrobi dla was prawie wszystko. Zwykle chodzi o wojowników, którzy wynajmują się kupcom do ochrony. Słynniejsze jednostki czasem wynajmowała magnateria. Czasami zdarzy się mag, ale typowy najemnik w tych stronach kojarzy się głównie z kupą mięsa.

Łowca Potworów
Istota, która za cel postawiła sobie eksterminację potworów. Za odpowiednią sumkę wyrżną w pień nawet najsilniejszą bestię, o ile zechcą podjąć się zadania. Zwykle bezstronni.

Bard
Człowiek o niezwykłych zdolnościach, znający wiele legend i historii. Zwykle potrafi grać na jakimś instrumencie i zwykle językiem zarabia na życie. Często są znani w całym Arcadias.

Podróżnik
Stworzenie, które nie zajmuje się niczym konkretnym. Krąży jedynie po świecie, zajmując się nie wiadomo czym.
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora http://arcadiaspbf.forumpolish.com
Sponsored content




PisanieTemat: Re: Hierarchia w społeczeństwie.   

Powrót do góry Go down
 
Hierarchia w społeczeństwie.
Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1
 Similar topics
-
» Erica Whitemoon

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Arcadias PBF :: Historia i Społeczeństwo-
Skocz do: