notegotu

 

 Oswajanie

Go down 
AutorWiadomość
Obieżyświat
Admin
Obieżyświat


Liczba postów : 235
Join date : 03/10/2015

Karta Postaci
Tytuł:
Imię i Nazwisko:
HP:
Oswajanie Left_bar_bleue100/100Oswajanie Empty_bar_bleue  (100/100)

Oswajanie Empty
PisanieTemat: Oswajanie   Oswajanie EmptySob Paź 03, 2015 8:35 pm

Zwierzęta
Oprócz przeróżnych potworów i monstrów, których celem w większości sytuacji jest nasze zabicie, na Arcadias można znaleźć inne kreatury, które są bardziej użyteczne od stworów. O to krótki opis tych istot.

Psowate
Wszystkie rasy psów i wilki. Rzadko można spotkać psy na terenie Arcadias, tym bardziej bezdomne, a dzikie są już kompletną rzadkością. Jedyna hodowla psów w Arcadias znajduje się w stolicy Królestwa Ciała, które to skupia się na wykorzystaniu tych zwierząt w walce. Wilki występują o wiele częściej, spotkać je można głęboko w lasach. Są jednak agresywne i oswojenie ich wymaga wiele energii. Na start niestety nie można posiadać ani psa, ani wilka, gdyż stworzenia te należy zdobyć na fabule z udziałem MG bądź kupić. Dzieje się to albo u hodowcy, albo poszukujecie zwierzę dzikie. Psy można uczyć sztuczek, ale to już pozostaje w zakresie gracza. Wiadomo jednak, iż umiejętności bojowe będzie posiadał tylko pies wytrenowany przez hodowcę w Królestwie Ciała, ale o możliwościach szkolenia będzie poniżej.

Głównym zadaniem psów jest stróżowanie, czyli pilnowanie dobytku właściciela nawet za cenę śmierci, którą są w stanie ponieść - oczywiście nie wszystkie, zdecydowana większość ucieka mając poniżej 5% życia. Przy stróżowaniu w pierwszym poście swego domu trzeba wpisać wszystkie informacje na temat posiadanych psów. W razie kradzieży psy są kierowane przez MG. Następną rolą graną przez nie są polowania, czasem są zabierane na misje, pomagając nie tylko walczyć ale i wytropić zwierzynę. Psy są kierowane przez MG, a zabierając psa na misję trzeba to zaznaczyć w pierwszym poście.


Koniowate
Do tej grupy zaliczają się konie rolnicze, konie bojowe, osły i muły. Konie rolnicze to zwierzęta występujące głównie na wsiach, gdzie ciągną wozy i pomagają w uprawianiu roli. Są duże, powolne, masywne i wytrzymałe. Zwykle są jednak stworzeniami strachliwymi, toteż na widok wilka lub od uderzeń miecza zostaną spłoszone i mogą uciec. Czasem takie zwierze może nie wrócić. Konia rolniczego można mieć na start. Konie bojowe to specjalnie wyhodowane przez lud odmiany, które były niezwykle szybkie, zwinne i wytrzymałe. Konie głównie przyzwyczajone do walki, toteż nie są w stanie uciągnąć wozu z całym waszym dobytkiem. Nie spłoszy się jednak na dźwięk miecza, ani na widok wilka. Zwierzęta posłuszne i lojalne. Hodowane są w Królestwie Ciała i w Królestwie Umysłu. Nie można ich mieć na start. Osły i muły można posiadać na dzień dobry. Są to stworzenia o sporej wytrzymałości, które są sprzymierzeńcami kupców, gdyż ani nikt ich nie kradnie, ani nie jedzą tyle co konie. Osioł jest upartą istotą, ale za to nie boi się większości zagrożeń. Jest jednak powolny i dogoni najwyżej konia rolniczego. Muł z kolei jest niezwykle szybkim zwierzęciem, które ma szanse w tej kwestii równać się z koniem bojowym, który to zwykle jest bardziej załadowany od muła. Muł może zarówno ciągnąć wóz z ekwipunkiem jak i być zwykłym wierzchowcem. Zwierzę to boi się jednak i wilków i broni. Osły i muły głównie można spotkać przy karawanach kupców. Czasami mają jednego na sprzedaż, a czasami po prostu trzeba się uprzeć. Każde zwierzę może być odpowiednio przeszkolone, ale to kosztuje i o tym będzie niżej.

Ptactwo
Na start każdy z nas może mieć przy sobie dowolny gatunek ptaka, pod warunkiem, że nie będą one większe od dorosłego kota (Mogą być wyjątki, jeżeli ptak niewiele przekroczy ten rozmiar. Wszystko zależy od gatunku). Zwierzęta te głównie służą do przekazywania sobie informacji, więc głównie wojskowi je posiadają. Nie biorą one udziału w walce, gdyż nikt jeszcze nie zdołał je do tego przeszkolić. Hodowla ptaków obecnie znajduje się na terenie Królestwa Duszy.

Zmory
Niezwykle rzadkie, ciężkie w utrzymaniu stworzenia, które niezwykle ciężko uzyskać. Są to czarne, kare konie, które są tak samo szybkie jak konie bojowe. Są wytrzymałymi stworzeniami, które nie boją się walki, a nawet biorą w niej udział. Są to stworzenia lojalne do śmierci swojej lub pana, któremu są bezwzględnie posłuszne. Stworzenia te zwykle zostają zamknięte w amuletach, z których mogą zostać przyzwane, toteż zwierzę tak naprawdę jest cały czas przy was. Konie te są bardzo trudne do zdobycia i tylko za pomocą MG. Ciężko bowiem je zabić.

Salamandry
Jest to odmiana wywern o wiele mniejszych i nie mających tylu rogów, co tych należących do Drakonów. Stworzenia te mają do 10 metrów długości włącznie z ogonem. Nie zieją ogniem, ani nie plują jadem. Mają za to ostre zęby i silny ogon. Legendy mówią, że Einarth jedne takie stworzenie oswoił i był to ostatni dzień, gdy ktokolwiek go zobaczył. Nikt jednak nie wie jak je zdobyć.

Gryfy
Od niedawna gryfy zaczęły wypierać konie i im podobne ze względu na swą szybkość, siłę i lojalność, ale także niezwykły intelekt. Udomowienie ich jest możliwe właściwie jedynie zaraz po wykluciu z jaj. Gryfy dzielą się także na śnieżne i górskie, jednak żadna z nich nie ma swoich hodowli a zdobycie ich jest możliwe głównie poprzez podebranie jaja z gniazda. U banitów istnieje za to możliwość pomocy podczas uczenia gryfa umiejętności bojowych.


Szkolenie
Aby zwierzak nabył nowe umiejętności musi zostać poddany szkoleniu u odpowiedniego hodowcy. Część stworzeń jednak nie jest hodowanych przez nikogo, toteż nie mogą one nabyć w ten sposób umiejętności.

Psowate - Jedyna hodowla szkoląca psy znajduje się w Królestwie Ciała w stolicy. Za odpowiednia opłatą można psa nauczyć tropienia po zapachu, czy walki. Postacie należące do tego królestwa mają zniżkę, a pozostali płacą normalną stawkę, przy czym należący do innych królestw muszą mieć pozwolenie na wejście do miasta, aby dostać się do hodowli.

Koniowate - Każde zwierzę można odpowiednio wyszkolić. W Królestwie Ciała obywatele mają zniżkę, a pozostali muszą uzyskać pozwolenie na wejście do miasta. W Królestwie Umysłu sytuacja wygląda podobnie. Konia można przyzwyczaić do dźwięku mieczy, nauczyć posłuszeństwa. Można również nieco zwiększyć jego wytrzymałość i prędkość biegu. Możliwe jest również kupno siodeł, uzd, juków i innego osprzętu.

Ptactwo - Ptaki można nabyć u hodowcy w Królestwie Duszy. Jeśli ktoś znajdzie ptaka, to tam możliwe jest tylko nauczenie tego ptaka pełnienia funkcji gołębia pocztowego i reagowania na gwizdy.

Zmory - Nie istnieje ich hodowla.

Salamandry - Nie istnieje ich hodowla.

Gryfy - Nie istnieje ich hodowla. U banitów istnieje za to możliwość pomocy podczas uczenia gryfa umiejętności bojowych.

O zniżki należy pytać się indywidualnie w każdej hodowli.

Hodowla
Każdy posiadacz niezwykłego zwierzęcia zastanawia się nad możliwością jego dalszej hodowli. Młode takie może posiadać cechy zbliżone do dawnego, a jego umiejętności po dobrym szkoleniu mogą być lepsze aniżeli rodziców. Rozmnażanie nie jest jednak takie łatwe, ponieważ pierw dla zwierzęcia trzeba uzyskać pozwolenie na rozmnażanie u hodowców poszczególnych ras zaznaczonych wyżej. Za pozwolenie należy uiścić opłatę zależną tylko od hodowców a następnie wystąpić do nich o możliwość utworzenia oficjalnej hodowli, w innym wypadku sprzedaż takiego zwierzęcia jest nielegalna i może pociągnąć na handlarzem konsekwencje. Ma to na celu ograniczenie rozprzestrzeniania niepożądanych cech w populacji.

Przy założeniu hodowli należy uiścić comiesięczne składki, a do tego wymagany jest jeden miot na miesiąc, w innym wypadku hodowla zostaje wycofana z oficjalnych danych. Tworząc hodowlę należy mieć przynajmniej jedno zwierzę z pozwoleniem (muły i większość osłów ich nie otrzymuje) założyć temat w odpowiednim dziale z nazwą hodowli i wszystkimi danymi typu data założenia, ilość  posiadanych zwierząt, planowane mioty i tym podobne.

Przechodząc do rozmnażania; pokrycia następują w konkretnej hali u oficjalnych hodowców poszczególnych gatunków. Czy pokrycie się udało ustala MG, należy również pamiętać, że ustala on długość ciąży, która powinna zostać umieszczona w temacie z informacjami o hodowli oraz data porodu, ponieważ to MG decyduje o ilości potomków, ich wybarwieniu i predyspozycjach. Należy pamiętać, że za pokrycie inni mogą żądać opłaty, co jest całkiem normalne!
Powrót do góry Go down
https://arcadiaspbf.forumpolish.com
 
Oswajanie
Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Arcadias PBF :: Fauna i Flora-
Skocz do: