notegotu

 

 Wielkie Księstwo Króla Olhara I

Go down 
AutorWiadomość
Obieżyświat
Admin
Obieżyświat


Liczba postów : 235
Join date : 03/10/2015

Karta Postaci
Tytuł:
Imię i Nazwisko:
HP:
Wielkie Księstwo Króla Olhara I Left_bar_bleue100/100Wielkie Księstwo Króla Olhara I Empty_bar_bleue  (100/100)

Wielkie Księstwo Króla Olhara I Empty
PisanieTemat: Wielkie Księstwo Króla Olhara I   Wielkie Księstwo Króla Olhara I EmptySob Paź 03, 2015 10:05 pm

Królestwo Ciała

Historia powstania Królestwa Ciała nie jest zbyt długa. Państwo powstało w 528 roku pod wodzą Olhara, który wkrótce został koronowany na króla. Twór ten przez pierwsze stulecie swojego istnienia zmieniał nazwę wielokrotnie. Od nazw rodem z legend, przez słowa mocy, aż po przedostatnią nazwę - Aleroth. Na przestrzeni czasu jednak i ta nazwa została w języku tylko wśród rdzennych Alerotczan, którzy nie potrafią zrozumieć dlaczego ich kraj potocznie zwany jest Królestwem Ciała. Nie nazwa jest jednak najważniejsza.
Król Olhar I szczerze nienawidził kultu Trójcy. Był również przeciwnikiem wszystkich obdarzonych. Wiedział jednak, że bez pomocy magów nie miał szans w starciu z pozostałymi państwami. Zrobił jednak co mógł, aby podporządkować sobie cały kraj. Na szczęście jednak jego czasy przeminęły i z wiekami dyktatura znacznie złagodniała. Prawda jest jednak taka, iż król ma władzę absolutną. Podlega mu całe fizyczne wojsko, a mistrz, sterujący każdym obdarzonym w kraju, jest mu poddany. Kult Trójcy jest zakazany. Stawianie pomników, oddawanie czci Trójcy poza strefą prywatną jest karane. Państwo to jest arvaistyczne, ale kościół nie ma tu zbyt wiele do gadania w sprawie polityki.

Społeczeństwo
Najbardziej poszukiwane jednostki to stratedzy i żołnierze, jako że Królestwo Ciała dotychczas stawiało głównie na wojsko fizyczne. Świetnie poradzą sobie tutaj osoby o mocnych nerwach, które nie dadzą sobie wejść na głowę. Podobnie się też ma sytuacja z ciałem. Mało kto pomaga tutaj chorym, czy słabym, a wynika to z zasady wyznawanej przez społeczeństwo, czyli "Jak umiesz liczyć, to licz na siebie". W związku z tym trzeba być dość twardą jednostką, aby dać sobie tutaj radę.

Klimat
Królestwo Ciała położone jest na najbardziej wysuniętym skrawku terenu na północ. Państwo graniczy z morzem od północy, a z górami od wschodu, południa i zachodu. Na samym środku jego terytorium znajduje się jezioro, które prawie przez cały rok jest skute grubym lodem. Niewielu łowi w nim ryby poza latem, gdyż ciężko jest przebić się przez taflę. Królestwo Ciała na swoim terenie posiada dużą ilość pustkowi, które zazwyczaj pokrywają lasy i pagórki. Na samej północy panuje wieczna zmarzlina. Zimno dochodzi tam do tak niskich temperatur, że wielu mówi, iż nawet morze jest tam skute lodem. Nikt tam się nigdy nie wybierał jednak. Jedynie najwytrwalsi wyprawiają się na północ celem zdobycia skór zwierząt, które zamieszkują tamte tereny. Są to nieprzyjazne tereny. KC kryje się za dużym pasmem górskim, które posiada wśród gór dwa wulkany. Jeden z nich jest aktywny, ale drugi od ponad 300 lat pozostaje uśpiony. Góry te są ciężkie do przebycia, gdyż pełno w nich niezbadanych ścieżek. Nawet kupcy wolą przeprawę brzegiem kontynentu, niż przejść przez góry. Wszystkie wąwozy są niezwykle małe i tak naprawdę żadne wojsko nie jest w stanie przeprawić się przez nie niezauważenie i do tego w szybkim czasie. Królestwo Ciała jest terenem dla ludzi lubiących zimno i śnieg.

Zasoby
Mimo swojego położenia KC ma spore bogactwa. Jest to jedyne królestwo, gdzie można znaleźć rośliny lubiące zimno. Ziemia nie jest płodna, nie da się na niej nic uprawiać. Królestwo to jednak nie jest ograniczone, ponieważ na jej terenach znajdują się liczne złoża adamantium, najtrwalszego surowca w Arcadias. Poza tym można tu także wydobyć żelazo, węgiel, rudy uranu, srebra oraz złota. Można także znaleźć tutaj diament. Liczne są także lasy przy górach, więc często ludzie chodzą wycinać drzewa, których drewno mogą potem sprzedawać. W zamarzniętych jeziorach jest wiele ryb, które chętnie współpracują z ludźmi dając im pożywienie. Na północy, w okolicach jeziora również występują ogromne połacie lasów.

Przepisy


W Królestwie Ciała powstał Kodeks Prawa. Przepisy w nim występujące dzielimy na dwie grupy: Podstawowe i Dopełniające.



    Prawa Podstawowe:

Cytat :

1) Król ma władzę absolutną. Podlega mu całe wojsko fizyczne i magiczne. Tylko on może awansować i degradować wojskowych. Ma prawo do posiadania wielu żon.

2) Najważniejszą religią Królestwa Ciała jest arvaizm. Kult Trójcy jest zakazany i wszelki jego przejaw jest karalny.

3) Prawo do tronu ma każdy potomek Króla i to on wybiera kto zostanie następcą. Jeśli władca tego nie określi, pierworodny jest następcą.


    Prawa Dopełniające

Cytat :

1) Obywatelstwo mogą pozyskać tylko ludzie, elfy i krasnoludy. Pozostałe rasy jedynie za zgodą władcy.

2) Każdy obywatel ma obowiązek uiścić 10 Monteli miesięcznie podatku.

3) Nie istnieją śluby cywilne.

4) Każdy obcy musi uzyskać pisemną zgodę na wstęp do miasta w Królestwie.

5) Każdy młodzieniec ma obowiązek przejść szkolenie wojskowe trwające 2 lata.


    Czym się różnią te przepisy?
    Od strony technicznej. Prawa Podstawowe władca może zmienić/usunąć/dodać tylko za zgodą administracji, a Prawa Dopełniające już bez.



Władza

Przejdźmy teraz do sprawy ostatniej. Władcy Królestwa Ciała. Przez te wszystkie było ich na tym świecie wielu, ale nie jest to lekcja historii, aby opisywać każdego z nich po kolei. Przejdźmy, więc do ostatniego z nich, czyli Króla Olhara XVI. Jest to starszy człowiek, który niewiele w kraju zmienił przez swoje panowanie. Wynika to z faktu, iż objął władzę w wieku 70 lat. Obecnie ma około 80 lat i rozpaczliwie poszukuje następcy, jako że jest bezdzietny. Na jego tron spoglądają Dowódcy, którzy chętnie go zastąpią. Miejmy tylko nadzieję, iż któryś z nich okaże się godny tronu.

Władcy Królestwa Ciała
Król Olhar XVI
Powrót do góry Go down
https://arcadiaspbf.forumpolish.com
 
Wielkie Księstwo Króla Olhara I
Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Arcadias PBF :: Geografia-
Skocz do: